måndag 9 augusti 2010

Vägen till Rosa huset förlag

Jag har ju alltid ÄLSKAT att skriva ... Däremot har jag inte alltid trott på mig själv tillräckligt mycket för att verkligen sätta igång.

Men i maj 2001 var jag gravid och sjukskriven. Jag började läsa gamla dagböcker och då såg jag så tydligt att jag dag efter dag, år efter år, avslutade mina anteckningar med saker som: "egentligen vill jag ju bara skriva". Då minns jag att jag tänkte att det kanske var dags att ta ett litet steg åt något håll.

I oktober samma år kom stora killen och jag försökte skriva lite när han sov ... Det blev få och ganska korta stunder på vår saggiga dator i lägenheten vid Redbergsplatsen.

Jag skrev på min ungdomsroman om "Hannes och Mikaela" som jag påbörjade -96 och som jag fortfarande skriver på ibland :)

Men det var först vid min andra graviditet (och sjukskrivning igen) som jag verkligen kom igång.
Fortsättning följer...
/Åsa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar