söndag 15 augusti 2010

Det här med namn...

Från början hette min boktjej (hufvudkaraktären) Moa och inte Hedda. Men när jag hade umgåtts med henne ett tag kände jag att Moa inte alls var rätt för henne. Moa var alldeles för mjukt för den oroliga, osäkra och lite veliga tjejen. Hon behövde ett namn som gav henne lite udd, stuns och liksom skinn på näsan.
Hedda helt enkelt!

Och så kan det ju vara i verkligaste livet också. Jag har hört många som i princip har bestämt sig för ett namn under graviditeten (typ Max eller Cesar) och när bebisen väl tittat ut så är det ingen Max eller Cesar. Det kanske är en Manne eller Mumin (eller kanske inte, men jag kom inte på något annat mjukt namn i all hast) ... Saker kan liksom förändras när man umgåtts med sin bebis ett par dagar.

För övrigt gillar jag namnet Moa. En kompis till Hedda fick heta det istället.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar