torsdag 2 september 2010

Vad tjänar du?

För ett par dagar sedan hände det igen...
När jag är ute bland barn frågar de alltid rakt ut: "Blir du rik när du säljer böcker?"
Vuxna är lite mer sofistikerade: Hur mycket tjänar du per bok? undrar de i förbigående ... Och lite senare: Hur många böcker säljer du i snitt? Sedan går huvudräkningen igång. Man riktigt ser dem mima siffrorna. Sedan kommer utandningen - jag tror att den betyder ungefär:"Hon har inte skrivit Harry Potter direkt"- men jag vet inte, det kommer i alla fall alltid en utandning... Och sedan kommer frågan: "Kan du leva på skrivandet, eller gör du något ANNAT också". (Vissa menar "något RIKTIGT också")
Jag gör annat också, men det funkar bättre och bättre - också ekonomiskt! Jag laddar för kontor... Och min framtida anställda - jag längtar efter dig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar