söndag 19 september 2010

Merry!

Bokmässevecka. Ska dit torsdag och fredag.
Jag ser mest fram emot Merry Vik. Hon lever inte längre, men skrev 47 Lotta-böcker med röd rygg. Någon ska prata om henne i en kvart. Det är gratis! Jag läste alla böcker i följd minst en gång/år i säkert tio år... Jag kände mig som Lotta (och ibland som Giggi), böckerna handlade inte om något speciellt. Man bara travade på så trevligt i Lottas vardag och gjorde bort sig tillsammans med henne...
Det blir en höjdpunkt för mig!

1 kommentar:

  1. Hej! Du har väl inte missat att det blir ett föredrag även på fredagen? Hälsa gärna på i montern också!

    23-26 september: Bok- och biblioteksmässa i Göteborg där Sällskapet för Ester Ringnér-Lundgren deltar, monter B08:74. På bokmässan håller vi följande seminarier:
    Torsdag 23 sept kl 15,00-15,15 Vem var Merri Vik? Lottaböckernas författare
    Fredag 24 sept kl 12,00-12,15 5 år och 5 karaktärer i Ester Ringnér-Lundgrens författarskap
    Lördag 25 sept kl. 15,00-15,15 5 år och de 5 sinnena i Ester Ringnér-Lundgrens författarskap

    SvaraRadera