måndag 18 oktober 2010

Vägen till Rosa husets förlag del 9 (recensioner)

Så kom då min första recension...
Det hade ju varit ett väldigt uppbåd när det kungjordes att jag vunnit manustävlingen, men ett halvår senare, när boken kom ut hade alla liksom skrivit färdigt om detta. Tidningarna hade så att säga gått vidare. Så när första recensionen kom blev det till ett stort "jag finns".
Jag kommer faktiskt inte ihåg vad tidningen hette, men min kompis Jocke ringde mig och läste högt. Jag satt på vår dubbelsäng i sovrummet på Räckvägen (där vi bodde förut). Det var en stor stund. Recensenten tyckte att det var något så ovanligt som en bok som den vuxne uppskattar lika mycket som barnet han läser för...
Det var Christer Holmström som hade recenserat. Jag kom ihåg honom från när jag var liten. Hans fru hade väldigt långt hår... Nu lever han inte längre, men jag är så glad över att det var han som skrev min första recension!
Jag tänkte att det här nog går bra. Det här med författeriet kommer nog att funka för mig. Jag var så glad ... och så tacksam ... i säkert tio minuter ... Sedan kom ett mail...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar